1840 Claude Oscar Monet, 14 Kasım'da
Paris'te bir mağaza sahibinin oğlu olarak doğdu. 1845 Aile Le Havre'ye taşındı. Burada, yaptığı karikatürlerden
Monet'nin öğretmenleri ve yakınları tarafından resme yeteneği olduğu
keşfedildi.
1858 Kendisini açık havada resim yapmaya teşvik eden peyjaz ressamı
Eugene Boudin (1824-1898) ile tanıştı.. 1859 Resim çalışmak üzere Paris'e gitti; Salon'u ziyaret etti.
Academie Suisse'ye girdi ve burada Camille Pissarro (1830-1903) ile
tanıştı. 1862 Johan Barthold Jongkind (1819-1891) ile tanıştı. Paris'te
yaşayan İsviçreli ressam Charles Gleyre'nin (1806-1874), atölyesine
devam etti. Burada, Auguste Renoir (1841-1919), Alfred Sisley
(1839-1899) ve Frederic Bazille (1841-1870) ile tanıştı. 1863 Manet'nin Martinet'de sergilenen Fontainebleau Ormanı'nda
yapmış olduğu resimleri gördü. Yıl sonunda dört arkadaş Gleyre'nin
atölyesinden ayrıldı. 1864 Resimlerini ilk beğenen sanatsever Gaudibert ile tanıştı. 1865 Salon Monet'nin iki adet deniz konulu tablosunu kabul etti.
Gelecekteki eşi Camille Doncieux ve Bazille Piknik adlı tablosu için
ona poz verdiler. 1866 Yeşil Elbiseli Kadın adlı tablosu Salon'da sergilendi ve beğeni
topladı. 1867 Ressam Sainte-Adresse'deyken ilk oğlu Jean Monet doğdu. Paris'e
dönüşünde Bazille atölyesinde ona yer verdi ve Salon tarafından
reddedilen Bahçedeki Kadınlar adlı tablosunu satın aldı.
1868 Monet intihara kalkıştı. Gaudibert ona para yardımında bulundu.
Etretat ve Fecamp'ta resimler yaptı. 1870 Camille Doncieux ile evlendi. Salon tarafından bir kez daha
reddedildi. Fransız-Prusya Savaşı çıkınca Londra'ya gitti; burada
Turner ve diğer İngiliz peyzaj ressamlarını tanıdı. Sanat tüccarı
Paul Durand-Ruel ile tanıştı.. 1871 Monet'nin babası öldü. Sonbaharda, Hollanda üzerinden Fransa'ya
döndü. Argenteuil'de bahçeli bir ev kiraladı. 1872 Durand-Ruel, Monet'nin tablolarının büyük bir bölümünü satın
aldı. Monet, atölyesinde Seine kıyılarını ve sandalları resmetti. Le
Havre'da İzlenim, Gün Doğumu adlı tablosunu yaptı. 1873 Gustave Caillebotte ile tanıştı. 1874 Monet, Nadar'ın atölyesinde gerçekleştirilen ilk İzlenimciler
sergisinde İzlenim, Gün Doğumu'nu sergiledi. 1875 Ekonomik problemleri yüzünden daha küçük bir eve taşındı.
1876 Durand-Ruel'in galerisinde düzenlenen ikinci İzlenimciler
sergisinde Monet 18 adet tablosu ile yer aldı. Mağaza müdürü Ernest
Hoschede ile tanıştı. 1878 Monet'nin ikinci oğlu Michel Paris'te doğdu. Aile, yaz
geldiğinde Vetheuil'da küçük bir eve taşındı. Alice Hoschede ve altı
çocuğu da onların yanına taşındı. 1879 Camille 32 yaşındayken öldü. 1881 Monet, Alice Hoschede ve çocukları Poissy'ye taşındı. 1883 Monet, Giverny'de bir ev kiraladı ve Aralık ayında Renoir ile
beraber Fransa'nın güneyine seyahat etti. 1887 Durand-Ruel, New York'da bir galeri açtı ve Monet'nin
tablolarını burada sergiledi. 1888 Tınazlar serisine başladı. 1889 Monet ve Auguste Rodin (1840-1917) beraber bir sergi açtılar.
1890 Tınazlar serisine devam ederken bir yandan da Kavaklar serisini
yapmaya başladı. 1883'ten beri oturmakta olduğu Giverny'deki evi
satın aldı. 1891 Durand-Ruel'in galerisinde sergilenen Tınazlar serisi büyük
başarı kazandı. 1892 Rouen Katedrali serisine başladı. Ernest Hoschede'nin dul eşi
Alice Raingo ile avlendi. 1895 Monet, Norveç'te yaşayan üvey oğlunu ziyaret etti. Durand-Ruel,
Rouen Katedrali serisini sergiledi. 1897 Giverny'de ikinci atölyesini kurdu. İkinci Venedik Bienali'nde
Monet'nin 20 yapıtı yer aldı. 1899 Monet, Giverny'deki bahçesinde yer alan nilüferleri konu aldığı
serisine başladı. 1900 Japon Köprüsü ile ilgili bir çok tablo yaptı. Londra'yı ziyaret
etti ve burada Thames konulu resimler yaptı. 1904 Alice ile beraber Madrid'e seyahat etti ve burada Velasquez'in
tablolarına hayran kaldı. 1906 Nilüfer serisine devam etti. Cezanne, 22 Ekim'de öldü. 1908 Katarakt hastalığı üzerine ilk belirtiler görüldü. Alice ile
beraber Venedik'i ziyaret etti. 1909 1904 ve 1906 yılları arasında yapmış olduğu Nilüferler
serisinden 48 tablosu Durand-Ruel'in galerisinde sergilendi ve büyük
bir başarı kazandı. 1911 Alice Monet 19 Mayıs'ta öldü. 1914 Büyük oğlu Jean'nın ölümünden sonra, gelini Blanche Monet'nin
yanına taşındı ve ressamın ölümüne dek ona baktı. Fransa, savaş ilan
etti. 1915 Monet, 23 x 12 metre boyutlarında yeni bir atölye inşa etti ve
burada büyük boyutlu Nilüferler serisi projesine devam etti. 1919 Auguste Renoir öldü. 1921 DurandRuel'in galerisinde büyük bir Monet retrospektif sergisi
yapıldı. 1923 Monet neredeyse kör oldu. Geçirdiği katarakt ameliyatının
ardından bir gözü açıldı. Görme yetisi biraz olsun düzeldi.
Depresyon ve üzüntü içinde büyük boyutlu Nilüferler serisi projesine
devam etti. 1926 Claude Monet Giverny'de öldü. Kendisine basit bir cenaze töreni
yapıldı.
Monet, Claude
Claude Monet, (14 Kasım 1840 – 5
Aralık 1926), Fransız empresyonist (izlenimci) ressam. Oscar-Claude Monet veya
Claude Oscar Monet olarak da bilinir. İzlenimcilik terimi, Monet'nin
İzlenim: Gün Doğumu adlı resminden gelmektedir. İzlenimcilik, modern
resim sanatındaki ilk büyük devrimci harekettir. Monet, resimlerinde
fırça darbeleriyle oluşturduğu değişik renklerde noktalarla istediği
izlenimi uyandıracak renk ve ışık etkisini yaratmayı başarmıştır.
Yaşamı
Çocukluğu ve gençliği
Adolphe ve Louise-Justine Monet'nin
çocuğu olarak Paris'te dünyaya geldi. 1845'te, yani Monet beş
yaşındayken, aile Normandiya'daki La Havre'a taşındı. Monet, Notre-Dame-de-Lorette
kilisesinde Oscar-Claude olarak vaftiz edildi. Babası onun aile
mesleği olan bakkallığa devam etmesini istiyordu, fakat annesi
şarkıcı olan Claude sanatçı olmak istiyordu.
1851 Nisanı'nda, Monet Le Havre'da ortaokula başladı. Önceleri 10–12
Fransız frangı'na sattığı karakalem karikatürleriyle çevresinde
tanındı. İlk çizgi derslerini, Jacques-Louis David'in öğrencisi olan
Jacques-Francois Ochard'dan aldı. Bu dönemde, Eugène Boudin'le
tanıştı. Boudin, Monet'ye yağlı boya kullanmayı ve açık ortamlarda
resim tekniğini öğretti.
28 Ocak 1857'de annesi öldüğünde 16 yaşındaydı, okuldan ayrıldı ve
dul teyzesinin yanına yerleşti.
İzlenim: Gün doğumu (Impression, soleil levant) (1872/1873).
Paris Louvre'u ziyaret etmek için Paris'e geldiğinde, pek çok ressamın
eski ustaları taklit ettiğine tanık oldu. Monet, bir pencerenin
yanına oturup gördüklerini resmetmektense, gereçlerini yanına alıp
dışarıda resim yapmayı tercih ederdi. Paris'te geçirdiği yıllarda
pek çok empresyonist ressamla arkadaş oldu. Bunlardan biri Edouard
Manet idi.
Haziran 1861'de Monet, yedi yıllık bir sözleşmeyle orduya katıldı,
fakat görevinin ikinci yılında teyzesi Madame Lecadre sözleşmesinin
feshedilmesini sağladı. Ancak Madame Lecadre'in bir şartı vardı:
Monet'nin üniversitede sanat eğitimi alması. Monet'nin de Alman
ressam Johan Barthold Jongkind'ın teyzesini bu fikre teşvik etmiş
olması muhtemeldir.
1862'de Paris'te Charles Gleyre'in öğrencisiyken, üniversitedeki
geleneksel resim anlayışı Monet'de hayal kırıklığı yarattı. Bu
dönemde Pierre-Auguste Renoir, Frederic Bazille ve Alfred Sisley ile
tanıştı. Birlikte resme yeni yaklaşımlarını paylaştılar, ışığın açık
havada yarattığı etkiyi resme parçalanmış renkler ve seri fırça
darbeleriyle aktardılar. Bu daha sonraları empresyonizm olarak
adlandırıldı.
Monet'nin tanınmasını sağlayan 1866 tarihli Camille ya da Yeşil
elbiseli kadın (La Femme à la Robe Verte) adlı eseri, gelecekteki
eşi Camille Doncieux'nun Monet tarafından yapılan pek çok resminden
biriydi. Kısa süre sonra Doncieux hamile kaldı ve ilk çocukları Jean
dünyaya geldi. 1868'de Monet, Seine nehrine atlayarak intihar etmeyi
denedi.
Fransa Prusya Savaşı Fransa Prusya Savaşı süresince (1870–1871) Monet İngiltere'ye
sığındı. Orada, John Constable ve Joseph Mallord William Turner'ın
resimleri üzerinde çalıştı. Her ikisi de renk kullanımında Monet'in
yenilikçi buluşlarına ilham kaynağı olmuşlardır.
1870'de Monet ve Doncieux evlendiler.
1871–1878 yılları arasında Monet, Fransa'ya geri döndü. 1873'te
Paris yakınlarında ve Seine nehri kıyısında bir köy olan
Argenteuil'e yerleşti ve en çok tanınan eserlerinden bazısını burada
yaptı.
Fransa'ya dönüşünün ardından, 1872'de (yahut 1873'te) Le Havre'dan
bir manzarayı yansıtan İzlenim: Gün doğumu. (Impression, soleil
levant) resmini yaptı. 1874'te ilk empresyonist sergide yer alan bu
resim günümüzde Paris'te Musee Marmottan-Monet'dedir. Sanat
eleştirmeni Louis Leroy, resmin adından yola çıkarak "izlenimcilik"
(empresyonizm) terimini, aşağılamak amacıyla ortaya atmıştır.
Son dönem İkinci çocukları Michel, 17 Mart 1878'de doğdu. Madame Monet 1879'da
tüberküloz sebebiyle öldü.
1883–1908 yılları arasına, Monet Akdeniz'i dolaştı ve pek çok doğa
resmi yaptı. Önemli bir resim serisini İtalya Venedik'te yapmıştır.
Ayrıca Londra'da iki önemli serisi olan Parlamento ve Charing Cross
Köprüsü resimlerini hazırladı. İkinci eşi Alice 1911'de, oğlu Jean
1914'de ölmüştür.
Monet, 1923'te katarakt sebebiyle iki kez ameliyat olmuştur.
Katarakt olduğu süreçte yaptığı resimlerin genel olarak kırmızı
tonlarda olduğunu görürüz, bu katarakt hastalarının görüş biçiminin
karakteristiğidir.
Ölümü
Monet, 5 Aralık 1926'da, 86 yaşındayken ölmüş ve Giverny kilisesi
mezarlığına gömülmüştür.
Monet: Işığın Duyguyla İfadesi
"Ben işimin kölesiyim; hep imkansızın peşinde koştum…
Yaşamak için çok az zamanım kaldı. Bu zamanın tümünü, mükemmele
ulaşabileceğim ve -eğer mümkünse- beni tatmin edecek bir şey yapabilmek
umuduyla resme vermeliyim. " diyor
Monet,
1918 yılında G. Bernheim-Jeune'a yazdığı mektubunda. Öldüğünde,
yaptıklarından tatmin olmuş muydu bilinmez; fakat geleneksel resim
anlayışına farklı bir bakış açısı getirerek Batı resim tarihinde bir çığır
açtığı kesin.
Yaptığı tabloyla İzlenimcilik akımına adını veren
ressam, ömrünü, duyularıyla algıladığını resim yoluyla ifade etmeye
adamıştır. Monet'nin hiçbir zaman akademiye gitmek gibi bir isteği olmadı.
Yanında öğrenim gördüğü ve beraber çalıştığı ressamlar olmasına karşın;
kendi tekniğini oluşturdu ve geliştirdi.
Yaptığı resimler hiçbir sistemli uygulama tekniği
üzerine temellenmemiştir. O, yaptığı gözlemlerin resme aktarımı üzerine,
sürekli geliştirdiği bir teknik kullanmıştır.
Burada, nesnenin yapısı ve
ışığın nesne üzerinde yarattığı ince farklılıklara göre değişkenlik
gösteren çeşitli teknikler söz konusudur: Kimi zaman yayılmış, kimi zaman
bölünmüş; bazen kalın, bazen de geçirgen; parlak ve katıksız renk
kullanımı buna örnek gösterilebilir.
Kompozisyonlarındaki hareketli öğeler, kesik ve titrek
fırça darbeleri, noktalar halinde birleştirilip düzenlenerek bir bütünlük
oluşturur. Resimlerinde yalnızca gözlemleri üzerinden edindiği
izlenimlerden faydalanmamıştır. Aynı zamanda, içindeki hislerin yansıması
da resimlerinde kendini belli eden öğelerden biridir. Aynı konulu
kompozisyonlarındaki farklı anlatımlar ressamın iç dünyasının bir
yansıması olarak da okunabilir. Örneğin; güneş ışığı altında yapmayı
tercih ettiği peyzaj konulu resimlerinde, karısının ölümünden sonra
karanlık, soğuk ve donuk renk kullanımını tercih etmesi, ışık
değişimlerine önem vermemesi; onun, üzüntüsünü kompozisyonlarında görünür
kıldığı anlamına gelebilir.
Bir
peyzaj ressamı olan Monet, çocukluğunun bir dönemini geçirdiği Havre'de
doğayla iç içe büyüdü. Hava tahminlerinden, ufak değişimler üzerine
yaptığı gözlemlerle doğanın dilini çocuk yaşta öğrendi. Yaptığı
karikatürleri gören çevresi, Monet'nin resme karşı yeteneği olduğunu
farketmişti; fakat onun ressam olmaya karar vermesi Boudin ile tanışması
sonucu gerçekleşti. Ressam Boudin'in teşviğiyle açık hava resimleri
yapmaya başladı. Yaşadığı kasabadan Paris'e giderek sanat dünyasının içine
girerek, ileride İzlenimcilik'in öncüleri olacak ressamlar Camille
Pissarro, Frederic Bazille, Alfred Sisley, Aguste Renoir ve Edouard Manet
ile tanıştı. Yaptığı ilk dönem resimlerinin bir kısmı, dönemin en önemli
sergi mekanı olan Salon'a kabul edildi; fakat ilerleyen yıllarda,
geliştirdiği izlenimci resimleri aynı yer tarafından reddedilecekti.
Salon'da sergilenen tablolarından, Yeşil Elbiseli Kadın adlı tablosunu
dört günde tamamlamış olmasına karşın, ışık etkilerinin betimlenme biçimi
dikkat çekicidir.
Monet'nin
resmi hiçbir biçimsel kurala uygun değildi. Tamamen doğayla kurduğu ilişki
ve gözlemleriyle, kendi tekniğini oluşturmaya başlamıştı. İlk dönem
yapıtlarından, yaz gününde bahçe konulu resimlerinde, geleneksel ışık ve
form anlayışını yıkarak yepyeni bir biçimde ele almıştır. Londra'ya
yaptığı seyahati sırasında, tekniğinde fazla değişiklik olmamasına karşın
kentin puslu ve dumanlı atmosferi, çalışmaları konusunda ressama ilham
kaynağı olmuştur. Bahçe konulu resimlerinin ardından deniz peyzajları
gelmektedir. Bu kompozisyonlarda, sudaki yansımalar izlenimci bakış
açısıyla resmedilmiştir. Deniz peyzajı konusunun ardından, sahil, nehir
kıyısı, yelkenli ve liman resimleri gelmektedir. Bu dönem resimlerinde,
tekniğini ilerleterek güneş ışığının sudaki yansımasını, parlak renkler ve
kesik fırça darbeleri ile göstermeye başladı. Bu manzara resimlerinde,
insan figürü kullanmaya devam etti; eşi Camille ve oğlu Jean'ın model
olduğu iç mekan resimleri de yaptı. Bu dönem sonrasında,
kompozisyonlarında yer alan konular arasında demir köprüler ve gelincikler
vardır.
Ressamın
Argenteuil'e yerleştiği 1872 yılını takip eden altı yıl, onun izlenimci
bakış açısının resimlerinde belirginleştiği dönemdir. Bu dönem tabloları,
anlık olayların ifade edilmesinde fotoğraf enstantanelerine benzetilebilir.
Bu dönem sonlarında başladığı Saint-Lazare Garı serisi de fotografik
bakışı içerir. Anlık değişen ışık ve yarattığı etkiler ressamın bakış
açısıyla birleşerek tuvalde biçimlenir. Monet 1878 yılında, yerleştiği
Vetheuil'le ilgili resimler yapmaya başladı. Konuları arasında, Seine
nehri kıyıları ve kırsal bölgeler vardır. Tablolarında genelde, güneşli ve
ışık oyunlarının daha yoğun olduğu zamanlara yer veren ressam, Vetheuil'de
kış manzaralarını da betimledi. Özellikle, Seine nehri üzerindeki buz
kırılmalarını seri halde resmetmiştir. 1881'de Eterat'a giden ressam,
burada Eterat Kayalıkları konulu tablolar yaptı. 1888 yılında, Ot
Yığınları serisine başladı. Bu seriyi devam ettirdiği sıralarda Kavaklar
serisine de başlamıştır. Konu olarak ot yığınları ve kavakları seçmesinin
nedeni; nesnelerin aynı biçim ve sabit duruşa sahip oldukları halde,
ışık-gölge sayesinde dönüşüme uğrayarak görünüşlerinin değiştiğini
göstermekti. 1892-95 yılları arasında, Rouen Katedrali serisini yaptı.
Gerçekçi
ve idealize edilmiş görüntüden çok; yine, ışık ve yansımanın etkileri
üzerine yoğunlaşmıştır. 1896 yılında Seine'de Sabah serisine başladıktan
sonra; 1899'da Londra'yı ziyaret etti ve dönüşünde, Thames Manzaraları'nı
atölyesinde resmetti. Venedik seyahati de, onun bu "su kenti"ne hayran
olmasına ve yine ışık oyunlarıyla dolu resimler üretmesine sebep oldu.
Monet'nin 1899'da başladığı ve ömrünün sonuna dek devam ettirdiği son
serisi Nilüferlerdir. Giverny'deki bahçesinde yer alan havuzlarda bulunan
nilüferleri resmetmek için varolan stüdyosuna ek olarak iki stüdyo daha
yaptırdı.
Ömrünün son yıllarında, bir ameliyat geçirmesine karşın görme
bozukluğu çekti. Bu sebeple, son dönem tablolarında nesnelerin
betimlenmesindeki bozukluk, bu resimlerin neredeyse soyuta yaklaşmasına
neden olmuştur. Işığın, nilüferler üzerinde yarattığı etkilerin görsel
anlatımı olan bu tablolarda, renkler birbirinin içine geçmiştir; artık
ortada somut nesneler yoktur.
Monet'nin resimlerinin asıl konusu ışıktır. Doğa
görüntüsünün, gün boyunca değişen ışıkla uğradığı dönüşümü resimlerinde
göstermeyi amaç edinmiştir.
Bu
araştırmacı uygulamaları, son dönem serilerinde kendini iyice belli
etmektedir. Ressamı, resmettiği konudan çok, onun ışık altındaki
görüntüleri ilgilendirmiştir. Işıkla bağlantılı olarak değişen bu
görüntüleri renkle ifade etme yollarını araştırmış ve tekniğini
yenileyerek sürekli geliştirmiştir. Aynı konuyu seriler halinde resmetmesi
bu nedenledir. Suyun yansımasının getirisi olan anlık değişimlerin
yarattığı ışık oyunları resimlerinde temel konu olmuştur. Monet, tekniğini
geliştirme ve yeniyi araştırma konusunda devamlı çalışmış olmasına karşın;
araştırmalarını teorik açıdan destekleyici hiçbir girişimde bulunmamış;
yalnızca resme yoğunlaşmıştır. Monet'nin resimlerini yaparken sadece
teknikle ilgilendiği sanılmamalıdır.
Bir
çok kişi, resimlerinin şiirsel bir dili olduğu konusunda hemfikirdir. Onun
varolanı yansıtma biçimi yalnızca, içselleştirdiği görüntüyü resimle ifade
etmektedir. Ressam, duyularıyla algıladıklarını iç süzgeçinden geçirerek
kendi gerçekliğine varmaktadır. Herkesin kendine ait bir gerçekliği vardır;
fakat Monet'nin resimleri bize, bir adamın şiirsel görüşünü ve dünyasını
betimleme biçimini göstermektedir. Ne kadar şanslıyız ki, o bunu tüm
dünyayla paylaşmıştır.
Behiye Bobaroğlu
İleri Okumalar:
Heinrich, Christoph: Claude Monet, Köln: Tachen, 2000 Seitz, William C.: Monet, Londra: Thames and Hudson Ltd., 1989
Potts, Vanesa. Monet, Londra: Parragon Book, 2001 Patin, Sylvie: Monet-The Ultimate Impressionist, New York: Thames and
Hudson Ltd., 1993 Spence, David: Monet - İzlenimcilik, Alkım Yayınevi, İstanbul: 2000
Monet was literally the "boss" of
impressionism movement in the history of art, because it
was a painting he did in 1872, titled "Impression,
Sunrise", which had a baffled art critic pick out the
word "impression" to describe, at the time, the
relatively new art trend. The soundtrack in this piece
is the first 3 minutes and 45 seconds of Chopin's "Piano
Concerto No. 1 In E minor, Op.11: Romance - Larghetto"
Monet Paint
Atölye Natürmort,
1861 Piknik, Bahçedeki Kadınlar, 1866-67 Camille, ya da, Yeşil Elbiseli Kadın, 1866 Bayan Gaudibert’in Portresi. l868 Öğle Yemeği. 1868 Saint-Germain-I'Auxerroi Kilisesi. 1867 Infanta’nın Bahçesi. 1867 Nehir. 1868 Trouville’de Roches Noires Oteli. 1870 Sainte-Adresse Sahili, 1867 La Grenouillere. 1869 La Grenouillere’de Yüzme. 1869 Saksağan. 1869 Deniz Kıyısındaki Teras, Sainte-Adresse. 1866 Sahilde, Trouville. 1870 Westminster Köprüsü. 1871 Argenteuil’deki Demiryolu Köprüsü (Detay). 1873 Kömür Boşaltımı. 1872 Des Capucines Bulvarı. 1873 Kırağı, 1879
Vetheuil’de Kar Etkisi. 1878 Buz Kırılması. 1880 Vetheuil’de Buzlar. 1880 Alacakaranlıkta Kar Peyzajı. 1880 Vetheuil Vetheuil-Sur-Seine. 1880
The Picnic, (Detail)
1865-66 Women in The Garden, 1866-67 Camille, or, Lady in a Green Dress, 1866 Portrait of Mrs. Gaudibert. l868
The Luncheon. 1868 Church of Saint-Germain-I'Auxerroi. 1867 The Garden of the Infanta. 1867 The River. 1868 The Roches Noires Hotel at Trouville. 1870 The Beach at Sainte-Adresse, 1867 La Grenouillere. 1869 Bathing at La Grenouillere. 1869 The Magpie. 1869 Terrace at The Seaside, Sainte-Adresse. 1866 On The Beach, Trouville. 1870 Westminster Bridge. 1871 The Railway Bridge at Argenteuil (Detail). 1873 Unloading Coal. 1872 Boulevard Des Capucines. 1873 Wild Poppies. 1873 The Luncheon. 1873 Stormy Sea at Etretat. 1873
Studio Still
Life, Impression. 1872 Barges. 1874 The Bridge at Argenteuil. 1874 The Boats, Regattas at Argenteuil. 1874 Impression of Snow at Sunset. 1874 Regattas at Argenteuil. 1874 Sailing Boat at Argenteuil. 1874 Monceau Park. 1878 Madame Monet and Child. 1875 The Walk. Lady with a Parasol. 1875 Madame Monet in Japanase Eastome. 1876 Rue MontorGueil Decked Out with Flags. 1878 Saint-Lazare Station. 1877 Gare Saint-Lazare. 1877 The Seine at Vetheuil. 1879 The Church at Vetheuil, Winter. 1879 Snow at Argenteuil. 1875 The Frost, 1879 Snow Effect at Vetheuil. 1878 The Break-up of The Ice. 1880 Ice Floes at Vetheuil. 1880 Landscape with Snow, at Dusk. 1880